Általános Szerződési Feltételek
Cégnév: Kertigép Bázis Kft.
Cím: 4361 Nyírbogát, Kossuth út 34.
Telefon: +36 42 286 288
E-mail: kertigepbazis@gmail.com
Ügyintéző: Petrucz Zsolt János
Adószám: 25803147-2-15
Cégjegyzékszám: 15-09-083905
Székhely: 4361 Nyírbogát, Kossuth út 34.
Bejegyző bíróság: Nyíregyházi Törvényszék Cégbírósága
- Magánszemély (fogyasztó): a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.
- Cég, egyéni vállalkozás, közület, intézmény, stb.: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró nem természetes személy.
2. A Kosár modulnál megnézheti az Ön által kiválasztott termékeket, valamint az árat és az értéket.
3. A "Kosár" gombra kattintva bármikor megtekintheti a Kosár részletes tartalmát!
4. A mennyiség módosítását átírással, és a „Mennyiség frissítése” gombra kattintással végezheti el, illetve a tételek törlésére is van lehetőség.
2. Az adatai megadása után megrendelheti a kiválasztott terméket/termékeket. (A megadott adatok módosítására van lehetőség a legutolsó lépésig, a megrendelés elküldéséig!)
3. Ellenőrizze az adatokat!
4. Válassza ki a fizetési módot.
5. Az "Opcionális megjegyzés a megrendeléshez" rovatban közölheti egyéb kéréseit, szállításra vonatkozó igényeit.
6. Ezután már csak a megrendelés elküldése van hátra. A „Megrendelés elküldése” gomb megnyomása után az Ügyfél egy automatikus e-mailt kap visszaigazolásként, melyben megtalálja a megrendeléssel kapcsolatos összefoglaló információkat, és tájékoztatást kap arról is, hogy "Ez egy automatikus üzenet, amely a megrendelés beérkezését jelzi rendszerünkbe, és nem minősül az ajánlattétel elfogadásának.". Az automatikus visszaigazoló e-mailben ismét áttekinthetők a szállítási feltételek, illetve csatolt PDF fájlként elküldésre kerül az ÁSZF, mely így elmenthető, kinyomtatható. A megrendelés elfogadásáról, az ajánlattétel megerősítéséről egy külön üzenetben tájékoztatjuk a fogyasztót!
Az Ügyfél a megrendelés leadásával kijelenti, hogy a jelen Általános Szerződési Feltételeket, illetve a Szállítási feltételeket elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el.
A fogyasztó a „Megrendelés elküldése” gomb megnyomásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy ajánlatát megtettnek kell tekinteni, és megrendelése – az ajánlattétel jelen ÁSZF szerinti elfogadása, megerősítése esetén - fizetési kötelezettséget von maga után. A fogyasztót az ajánlata 48 órás időtartamban köti. Amennyiben a fogyasztó megrendelését, ajánlatát a Vállalkozás 48 órán belül nem fogadja el, erősíti meg, akkor a fogyasztó mentesül az ajánlati kötöttsége alól, illetve élhet az elállási jogával is.
Miután a Szolgáltató áttekintette és feldolgozta a megrendelést, szükség esetén a Szolgáltató ügyintézője felveszi a kapcsolatot az Ügyféllel az esetlegesen felvetődő kérdésekkel kapcsolatban, illetve szükség esetén a kiszállítás várható időpontjával kapcsolatban. A fogyasztók számára a Szolgáltató külön megerősíti a megrendelés (ajánlattétel) elfogadását. A kiszállítás a Szállítási feltételekben leírtaknak megfelelően történik, melynek részletei szükség esetén az ügyintéző és az Ügyfél közötti kommunikáció során még egyszer egyeztetésre kerülnek. A termékek kiszállítása átlagosan 72 órán belül megtörténik. A Szolgáltató a raktáron található termékeket 24 - 48 órán belül igyekszik kiszállítani, de természetesen technikai okokból kifolyólag, illetve az Ügyféllel történt egyeztetésnek megfelelően hosszabb szállítási idő is előfordulhat. Azokat a termékeket, melyek a rendeléskor nincsenek készleten, a Szolgáltató igyekszik 3 - 4 napon belül kiszállítani, de ilyenkor a kiszállítás akár 1 hétnél hosszabb időbe is beletelhet, ezért a szállítás idejével kapcsolatos pontos információt a Szolgáltató csak az Ügyféllel történő egyeztetés során tud biztosítani.
2. Utánvét (Szállítói/postai kiszállítás esetén, átvételkor készpénzben.)
3. Átutalás (Csak előzetes megállapodás alapján lehetséges.)
4. Előreutalás (A szállítást megelőzően elküldött bizonylat alapján, előre történő átutalással. Az árut csak az összeg megérkezése után áll módunkban elküldeni.)
5. Bankkártyás fizetés a szaküzletben
A 45/2014. (II. 26.) fogyasztói szerződésekre vonatkozó kormányrendelet hatálya nem terjed ki az Ügyfélre akkor, ha az Ügyfél cég, egyéni vállalkozás, közület, intézmény, egyéb nem természetes személy.
A fogyasztó (magánszemély, természetes személy) gyakorolhatja elállási jogát a vásárlás napja és a termék átvétele közötti időszakban is. Írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. A fogyasztónak a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül vissza kell juttatnia a szolgáltatónak.
Az elálláshoz a fogyasztó használhatja az alábbi hivatkozásról letölthető, pdf formátumú Elállási nyilatkozat nyomtatványt is:
elallasi_nyilatkozat.pdf
Ilyen esetekben az ismertető leírás esetleges pontatlanságáért, a weboldalon megjelenő képekért (a feltüntetett képek helyenként illusztrációk), előre nem kiszámítható árváltozásokért (hirtelen árfolyam ingadozás, beszállítói árváltozás) a Szolgáltató felelősséget nem vállal! Az Ügyfél tudomásul veszi, hogy a böngészéssel és a vásárlással kapcsolatos esetleges kockázatokat saját magának kell felmérnie. Ilyen esetek fennállásakor, illetve nyilvánvaló és egyértelmű adminisztrációs hiba esetén a Szolgáltató a tranzakció lebonyolításától (a megrendelt termék leszállításától) a fogyasztó megfelelő tájékoztatásának biztosítása mellett jogosult visszalépni! A vételár mindig a kiválasztott áru mellett feltüntetett bruttó ár (a feltüntetett árak nem minősülnek közvetlen árajánlattételnek). Ha a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a weboldal felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, ideértve a feltűnő értékaránytalanságot is, valamint esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében a fogyasztó elállhat vásárlási szándékától. Vásárlót ezen elállási jog indokolás nélkül megilleti.
A fogyasztó panasszal élhet, amennyiben a vásárlás során valamilyen problémával szembesült. A panaszt megteheti szóban és írásban, melyet személyesen tehet meg, vagy a Szolgáltató elérhetőségeit veheti igénybe.
Ha a fogyasztó panasza elutasításra kerül a Szolgáltató részéről, akkor panaszával a lakóhelye szerinti kormányhivatalhoz fordulhat, mint fogyasztóvédelmi hatósághoz. Az egyes kormányhivatalok és azon belül a fogyasztóvédelmi feladatot ellátó szervezeti egységek elérhetőségei a https://kormanyablak.hu oldalon találhatók, illetve a területileg illetékes járási hivatalokkal kapcsolatban bővebb információ található az alábbi linken is:
https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/fogyasztovedelmi_hatosag
Online Vitarendezési Platform: Amennyiben az ügyfél "fogyasztó" és panasszal kíván élni online vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, megteheti azt a jogviták rendezésére használható Online Vitarendezési Platformon (ODR), melynek elérése a következő: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU
Békéltető testület: A békéltető testületek célja az , hogy megkíséreljék a fogyasztó és a szolgáltató között fennálló vitás kérdéseket bíróságon kívül megoldani, elsősorban egyezséget létrehozni a két fél között, és ezzel egyszerűen, gyorsan és hatékonyan segíteni a fogyasztói jogok érvényesülését. A Szolgáltatónak kötelezettsége van a békéltető testületi eljárásban való együttműködésre! A békéltető testületek hatáskörébe azok az ügyek tartoznak, melyekben a fogyasztó és egy vállalkozás vitája:
- a termék minőségével, biztonságosságával (pl.: hibás teljesítés, szavatosság, jótállás),
- a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával (pl.: hibás termék által okozott károk),
- a szolgáltatás minőségével vagy (hibás teljesítés)
- a szerződés megkötésével vagy teljesítésével kapcsolatos (pl.: a szolgáltató egyáltalán nem teljesít, vagy nem azt teljesíti, amit vállalt).
A békéltető testületek működésével, a hozzájuk fordulás feltételeivel kapcsolatos további részletek innen érhetők el.
Webes technikai háttérszolgáltatást biztosító szolgáltató adatai:
Cégnév: Power-Expert Kft.
Székhely: 3770 Sajószentpéter, Gyöngyvirág u. 43.
Adószám: 23144709-2-05, Cégjegyzékszám: 05-09-031648,
E-mail: info@powerexpert.hu,
Telefon: +36 20 5844 693,
Web: www.powerexpert.hu
A szervert biztosító szolgáltató adatai:
Cégnév: Tárhely.Eu Kft.
Székhely: 1144 Budapest, Ormánság utca 4. X. em. 241.
Adószám: 14571332-2-42, Cégjegyzékszám: 01-09-909968
E-mail: support@tarhely.eu
Web: www.tarhely.eu
A Vállalkozás szavatossági és jótállási felelősségére, illetve a fogyasztó és a Vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályaira a 270/2020. (VI. 12.) kormányrendelet, a 18/2020. (VI. 12.) ITM rendelet, a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet, illetve a Ptk-ban és a 151/2003. (IX. 22.) kormányrendeletben foglaltak az irányadóak.
A jótállásnak két fajtája van:
- A jogszabályon alapuló, ún. kötelező jótállás, mely számos ponton védi a fogyasztót. Ha például, egy kötelező jótállás alá eső tartós fogyasztási cikk esetében a megvásárlástól számított 3 munkanapon belül a fogyasztó által vásárolt termék meghibásodik, mely a rendeltetésszerű használatát akadályozza, úgy a kereskedő nem mérlegelheti, hogy bevizsgálásra, javításra küldi-e a terméket, hanem azonnal cserélnie kell azt egy újra. A kötelező jótállás kapcsán biztosított például az is, hogy a 10 kg-nál nagyobb tömegű termék esetében a vállalkozás köteles a terméket helyben megjavítani, vagy ha arra nincs lehetőség, akkor elszállításáról is gondoskodni, tehát nem csak annak anyagi oldala, hanem megvalósítása is a kereskedőt terheli. A kötelező jótállás további számos ponton védi a fogyasztók érdekeit, szabályai Kormány rendeletben vannak rögzítve.
- A felek megállapodásán alapuló, ún. szerződéses jótállás, mely esetében nem egy jogszabály kötelezi
Kérjük, hogy a garanciajeggyel ellátott termékekhez kapott garancialevelet, jótállási jegyet őrizze meg a jótállási és szavatossági jogok érvényesítéséhez!
Nem érvényesíthető a jótállási igény, ha a meghibásodást:
- nem rendeltetésszerű, vagy a használati utasítástól eltérő használat okozta,
- nem megfelelő szállítás vagy tárolás okozta,
- környezeti, vagy a készüléken kívül álló ok (pl. nem megfelelő hálózati feszültség, hosszabbító, áramfejlesztő, stb.) okozta,
- vagy a készüléket a garancialevélben szereplő szakszervizeken kívül már más is javította.
A jótállási igény érvényesítésének nem tehető feltételévé a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának a fogyasztó általi visszaszolgáltatása.
A jótállási jegy a fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetők.
A fogyasztó kijavítási igényét a Vállalkozás székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén, és a megadott javítószolgálat(ok)nál (szerviznél) közvetlenül is bejelentheti.
A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető.
Kötelező jótállás esetén, a tartós fogyasztási cikkek körébe sorolt termékeknél a jótállás időtartama eladási ártól függően változik:
10 000 - 250 000 Forintig: 2 év
250 000 Forint felett: 3 év
Szerződéses jótállásnál a jótállást keletkeztető jognyilatkozatban rögzített határidő az irányadó.
A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása napjával kezdődik, vagy ha az üzembe helyezést a Vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, akkor az üzembe helyezés napjával kezdődik. Ha a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított 6 hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdeti időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.
A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a Vállalkozás részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a Vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a Vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott számlán, vagy nyugtán feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a Vállalkozás részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a Vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a Vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott jótállási jegyen, annak hiányában a cikk ellenértékének megfizetését igazoló számlán, vagy nyugtán feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
Ha a fogyasztási cikk kijavítására a kijavítási igény a Vállalkozás részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, a Vállalkozás köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen leteltét követő nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a Vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott jótállási jegyen, annak hiányában számlán vagy nyugtán feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen leteltét követő nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.